lørdag den 26. december 2009

Tasker

Under Lund+Lunds ophørsudsalg købte jeg opskrift og garn til en valket taske. Den er strikket i eet stykke på pind 9 i Eskimo. Inden valkning målte den 46 cm i højden.


Efter 2 gange valkning måler den 35 cm i højden. Den er bare så flot, synes jeg, og skal nok blive brugt.


Jeg måtte straks strikke en taske mere, samme model, men i Natur Uld. I følge ekspedienten en god og billigere erstatning for Eskimo. Jeg er ikke fuldt tilfreds med udfaldet, synes Eskimo bliver pænere.

En kollega blev så begejstret for den første taske at jeg tilbød at strikke en til hende. Den blev strikket i Eskimo, pink bund og rød krop. Super seje farver, desværre nåede jeg ikke at tage et billede inden den blev afleveret. Det følger senere. Hvor er det dejligt at strikke til en der sætter så stor pris på ens arbejde.


Jeg var til strikkeCafé hos Butik Strik i Hillerød , vi skulle lære at strikke Dominostrik. Det er en sjov måde at strikke på, vi kunne kun nå at lave en strikkeprøve, det udleverede garn var ikke lige mig, så hjemme igen lavede jeg en strikkeprøve i Geilsk tynd Uld , det gav et meget bedre resultat. Jeg havde fået blod på tanden og gik i gang med ovenstående lille taske fra Vivian Høxbro. Den er strikket i Geilsk Tynd Uld og Dansk Pelsuld.

Tasken er valket inden håndtagene er strikket på.



Nærbilleder efter valkning.

Ingen kommentarer: