onsdag den 7. oktober 2009

Strikkefestival 2009











Det var som jeg havde håbet på, en helt igennem fantastisk oplevelse at strikke med 105 kvinder og 1 mand. Årets Strikkefestival er overstået og jeg glæder mig allerede til næste år i Næstved. Vi besøgte Hjelholts Uldspinneri, spændende at se hvordan man kommer fra uld til tråd. De havde heldigvis også en butik, hvor vi kunne købe den lækre Pelsuld. Tilbage i Svendborg var der en dejlig frokost og senere div. workshops. Jeg lærte at lave maskemarkører af Vivi, det var jo nemt og passer til de mørke vinteraftener, når der altså ikke lige bliver strikket. Senere samme dag var der foredrag med Ruth Sørensen, strikdesigner. Det var meget spændende at høre om hendes liv med strik. Hun laver nogle meget flotte mønstre til trøjer og sjaler. Opskriften til Sommersjalet var jeg nødt til at investere i. Dagen efter var der flere workshops og jeg sad med ved "dobbelt strik". Det var Heidi der meget entusiastisk underviste og den teknik må jeg også prøve en gang. Det var en weekend med mange spændende input. Billeder fra weekenden herover.

4 kommentarer:

Dorthe sagde ...

Hej!

Også tak herfra for en dejlig weekend -jeg er først ved at "komme mig" nu! Mæt af alle de indtryk og alle de herlige strikkere. Det må vi prøve igen. Men måske behøver der ikke at gå et helt år, inden vi mødes til lidt strik igen?
Mvh. Dorthe, Hørsholm

Merete sagde ...

Du kan kun have ret i at det var en dejlig weekend. Vi fik ikke hilst på hinanden, men det gør vi nok på et andet tidspunkt.
Merete

Annegrethe sagde ...

Dorthe, nej der skal bestemt ikke gå et år før vi ses til strik igen.

Merete, nej desværre fik jeg ikke spottet dig i mængden af strikkende kvinder;-) Vi ses måske til et strik-in i løbet at året. Jeg har i hvert fald bestemt mig for at deltage, hvis der dukker nogen op i nærheden.

God weekend til alle der læser med her.

Karin Grøn sagde ...

Nej hvor ser I ud til at have hygget jer. Jeg må se om jeg kan få sparet sammen til at deltage næste år- nu får vi se, hvad der sker.
Jeg var også på Hjelholt men så ikke maskinparken men kun garnbutikken, som også var fin at se.